Jak wyróżnić wystawione na sprzedaż mieszkanie wśród setek innych? Kluczem do szybkiego znalezienia kupca jest home staging. Dowiedz się, na czym polega ta usługa i jakie korzyści płyną z jej wykorzystania. Czym jest home staging?Home staging to usługa, która w ostatnich latach zyskała dużą popularność w Europie. Polega ona na wyeksponowaniu zalet mieszkania wystawionego na sprzedaż lub wynajem. Specjaliści kierują się zasadą depersonalizacji wnętrza, która sprowadza się do usunięcia zdjęć oraz innych rzeczy osobistych należących do właściciela. Osoby przygotowujące mieszkanie do sprzedaży wczuwają się także w rolę klientów, dzięki czemu są w stanie wyeliminować mankamenty mogące negatywnie wpłynąć na ich decyzję o podpisaniu umowy.
Aby przyciągnąć wzrok potencjalnych kupców, home staging przykłada też wagę do jakości zdjęć czy filmów reklamowych. Materiały promocyjne powinny wyeksponować atuty nieruchomości i zachęcić do zapoznania się z całą treścią ogłoszenia.
Jakie korzyści płyną z home stagingu?
Popularność home stagingu jest ściśle związana z korzyściami, jakie uzyskuje osoba sprzedająca lub wynajmująca mieszkanie. Z badań przeprowadzonych na amerykańskim rynku wynika, że profesjonalne przygotowanie mieszkania przed prezentacją skraca czas poszukiwania nieruchomości przez zainteresowanego o ok. 40 proc. Dzięki usłudze home staging jej właściciel może uzyskać również lepszą cenę – średnio o 10 proc.
Przygotowanie mieszkania do prezentacji nie jest przy tym kosztowne – można to wykonać samodzielnie lub zlecić takie zadanie zewnętrznej firmie. W drugim przypadku klienci mają do wyboru kilka wariantów współpracy. Doradcy z LOCO Real Estate proponują zarówno aranżację mieszkania polegającą na drobnych zmianach, jak i jego kompleksową przebudowę. Szczegóły są dostępne pod adresem loco-estate.com.
Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży – 3 triki
Właściciele nieruchomości mogą samodzielnie przygotować mieszkanie do sprzedaży lub skorzystać z pomocy ekspertów. Drugie rozwiązanie jest o tyle korzystne, że profesjonaliści wiedzą, na co zwrócić szczególną uwagę. Potrafią też spojrzeć na lokal bez emocji, z dystansem, a to z kolei korzystnie przekłada się na efekt końcowy.
Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży? Oto 3 triki, dzięki którym potencjalni kupcy zauważą jego potencjał:
1. Zadbaj, aby wnętrze było czyste i pachnące
Bałagan czy nieprzyjemny zapach może skutecznie zniechęcić do dalszego oglądania mieszkania. Z tego względu pierwszym i podstawowym etapem home stagingu powinno być solidne posprzątanie lokalu. Klienci zwracają uwagę na czystość wnętrza częściej niż nam się wydaje. Dla wzmocnienia efektu proponujemy świeże kwiaty w wazonie czy patyczki zapachowe w łazience. Jeśli jednak nie dysponujemy takimi dodatkami, wystarczy otworzyć okna i przewietrzyć mieszkanie.
2. Wpuść światło do mieszkania
Jasne, pełne światła pomieszczenia wydają się bardziej przestronne. Właśnie z tego względu warto zadbać o wyeksponowanie okien. Ciemne rolety czy grube zasłony najlepiej zdjąć lub zastąpić lżejszymi materiałami.
3. Usuń drobne usterki
Cieknący kran w kuchni, zepsuty zamek w drzwiach czy niedomykająca się szuflada – mimo że są to drobne usterki, mają duży wpływ na to, jak mieszkanie jest postrzegane przez oglądających. Naprawiając uszkodzenia, unikniesz niewygodnych pytań i tłumaczeń.