Opinia o pracodawcy od pracownika tworzy wizerunek firmy

Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że na wizerunek firmy wpływa wiele czynników. To nie tylko cena i jakość oferowanych produktów, czy usług. Dobre imię marki budują także relacje z klientami i kontrahentami, działania społeczne, a także wizerunek w Internecie. Na ten ostatni przedsiębiorcy mają wpływ tylko częściowo.

Z tego względu firmy budują zaawansowane strony internetowe, czy inwestują w prowadzenie social mediów. Robią to nawet wtedy, jeśli nie sprzedają niczego w trybie on-line i nie obrali żadnej strategii marketingowej, która miałaby przenosić klientów ze świata wirtualnego do realnego. Jednak na całokształt wizerunku firmy składa się także to, co mówią o niej inni. W tej grupie znajdą się zarówno klienci, jak i pracownicy. W tym przypadku: „nieważne jak, ważne, żeby mówili” nie jest dobrym kierunkiem. Wyjątkową wagę dla wizerunku firmy zdają się jednak mieć opinie o pracodawcy, które dodają pracownicy.

Negatywny wizerunek – jak wpływa?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której pracownicy dodają w Internecie negatywne opinie o swoim pracodawcy. Piszą, że są opóźnienia w wypłatach, nie mają czasu wolnego przez niekończące się nadgodziny, a przytłoczenie pracą sprawia, że nie chcą chodzić do biura, w którym czeka na nich szef-tyran. Taki obrazek sprawia, że firma wiele traci. Nie tylko w oczach klientów, którzy mogą nie być aż tak dociekliwi, ale u potencjalnych przyszłych pracowników oraz inwestorów, czy kontrahentów.

Rynek pracownika w Polsce

Rok 2022 jest dla pracowników szczególnie łaskawy. W skali kraju zaledwie 5 proc. osób nie ma pracy. Rynek pozwala więc przebierać w ofertach i zmieniać swoich pracodawców, jeżeli tylko się chce. Nie dziwi fakt, że pracownicy korzystają z takich możliwości. Gdy tylko w firmie zaczyna dziać się źle, nie widzą dla siebie szansy na rozwój lub nie dogadują się z pracodawcą – opuszczają jej mury. Pracodawca traci nie tylko pracownika. Jeśli rozpowszechni on wiedzę o niekorzystnych pracownikach, daje ostrzeżenie nowo aplikującym, aby pominęli firmę w swoich poszukiwaniach.

Pracownicy ostrzegają w Work or Not

Jednym z portali, w którym pracownicy ostrzegają siebie nawzajem o niekorzystnych działaniach firmy, jest Work or Not. Na jego łamach mogą wyrażać swoje opinie o pracodawcy absolutnie szczerze. Dlaczego to robią? Chcą przestrzec innych, aby uniknęli nieprzyjemności, które związane są np. z nieprzyjemnym w obejściu szefem lub trudnymi we współpracy członkami zespołu. Dzięki temu osoby, które poszukują pracy, zyskują klarowne i konkretne opinie o pracodawcy. Work or Not dodatkowo wyświetla informacje o przeprowadzanych rekrutacjach. W kółko odnawiane oferty na wybrane stanowiska mogą być przestrogą dla poszukujących pracy.

Co mogą negatywne opinie o pracodawcy?

Niepochlebne opinie o pracodawcy to nie tylko problem dla firmy ze znalezieniem nowych pracowników. To także utrudnienie w kwestiach czysto biznesowych. Zanim inne przedsiębiorstwo podejmie współpracę z takim partnerem, na pewno dokładnie sprawdzi jego wizerunek w sieci. Nawet jeśli strona www i profile w mediach społecznościowych wyglądają w porządku, to negatywna opinia od pracownika w Work or Not na pewno będzie nasuwała wątpliwości. Czy z partnerem, który nie ma uporządkowanych spraw pracowniczych, warto wchodzić w spółkę?

Opinie o pracodawcy tworzą wizerunek firmy

Opinie o pracodawcy w Work or Not to trwały ślad w Internecie, którego przedsiębiorstwo nie może wymazać. W wirtualnym świecie widniał będzie już zawsze. Istotne jest więc dla wizerunku firmy, aby dbać o swoich pracowników. To w końcu ich opinie mają realny wpływ na dynamikę zatrudnienia, możliwość rozwoju biznesu, czy powiększanie zespołu wykonawczego. Sposób, w jaki mówią o przedsiębiorstwie, jest kluczowym elementem budowania wizerunku przedsiębiorstwa.

Informacja prawna

Wpisy, które mogą Cię zainteresować:

Jak wybrać dobre meble do domu?

Wybierając odpowiednie meble do mieszkania, nie można decydować się wyłącznie ich wymiarami. Pod uwagę należy wziąć również wiele istotnych czynników, takich jak materiał wykonania, kolor i design. Warto dobrze zastanowić się nad tym, które produkty będą idealnie pasować do salonu, pokoju dziecięcego czy kuchni. Które meble do domu warto zamówić? Decydując się na zakup mebli […]

Styl kolonialny w salonie i nie tylko. Jak urządzić mieszkanie w stylu kolonialnym?

Styl kolonialny to połączenie klasycznej, europejskiej elegancji z domieszką egzotyki i orientu. Jego nazwa słusznie kojarzy się z epoką wielkich podbojów i zetknięcia różnych kultur. Jak wprowadzić ten wyjątkowy, urzekający styl do własnego mieszkania? Oryginalna estetyka stylu kolonialnego to propozycja dla tych, którzy kochają podróże do odległych krain, zgłębianie odmiennych tradycji i obyczajów. Odnajdą się […]