Opinia o pracodawcy od pracownika tworzy wizerunek firmy

Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że na wizerunek firmy wpływa wiele czynników. To nie tylko cena i jakość oferowanych produktów, czy usług. Dobre imię marki budują także relacje z klientami i kontrahentami, działania społeczne, a także wizerunek w Internecie. Na ten ostatni przedsiębiorcy mają wpływ tylko częściowo.

Z tego względu firmy budują zaawansowane strony internetowe, czy inwestują w prowadzenie social mediów. Robią to nawet wtedy, jeśli nie sprzedają niczego w trybie on-line i nie obrali żadnej strategii marketingowej, która miałaby przenosić klientów ze świata wirtualnego do realnego. Jednak na całokształt wizerunku firmy składa się także to, co mówią o niej inni. W tej grupie znajdą się zarówno klienci, jak i pracownicy. W tym przypadku: „nieważne jak, ważne, żeby mówili” nie jest dobrym kierunkiem. Wyjątkową wagę dla wizerunku firmy zdają się jednak mieć opinie o pracodawcy, które dodają pracownicy.

Negatywny wizerunek – jak wpływa?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której pracownicy dodają w Internecie negatywne opinie o swoim pracodawcy. Piszą, że są opóźnienia w wypłatach, nie mają czasu wolnego przez niekończące się nadgodziny, a przytłoczenie pracą sprawia, że nie chcą chodzić do biura, w którym czeka na nich szef-tyran. Taki obrazek sprawia, że firma wiele traci. Nie tylko w oczach klientów, którzy mogą nie być aż tak dociekliwi, ale u potencjalnych przyszłych pracowników oraz inwestorów, czy kontrahentów.

Rynek pracownika w Polsce

Rok 2022 jest dla pracowników szczególnie łaskawy. W skali kraju zaledwie 5 proc. osób nie ma pracy. Rynek pozwala więc przebierać w ofertach i zmieniać swoich pracodawców, jeżeli tylko się chce. Nie dziwi fakt, że pracownicy korzystają z takich możliwości. Gdy tylko w firmie zaczyna dziać się źle, nie widzą dla siebie szansy na rozwój lub nie dogadują się z pracodawcą – opuszczają jej mury. Pracodawca traci nie tylko pracownika. Jeśli rozpowszechni on wiedzę o niekorzystnych pracownikach, daje ostrzeżenie nowo aplikującym, aby pominęli firmę w swoich poszukiwaniach.

Pracownicy ostrzegają w Work or Not

Jednym z portali, w którym pracownicy ostrzegają siebie nawzajem o niekorzystnych działaniach firmy, jest Work or Not. Na jego łamach mogą wyrażać swoje opinie o pracodawcy absolutnie szczerze. Dlaczego to robią? Chcą przestrzec innych, aby uniknęli nieprzyjemności, które związane są np. z nieprzyjemnym w obejściu szefem lub trudnymi we współpracy członkami zespołu. Dzięki temu osoby, które poszukują pracy, zyskują klarowne i konkretne opinie o pracodawcy. Work or Not dodatkowo wyświetla informacje o przeprowadzanych rekrutacjach. W kółko odnawiane oferty na wybrane stanowiska mogą być przestrogą dla poszukujących pracy.

Co mogą negatywne opinie o pracodawcy?

Niepochlebne opinie o pracodawcy to nie tylko problem dla firmy ze znalezieniem nowych pracowników. To także utrudnienie w kwestiach czysto biznesowych. Zanim inne przedsiębiorstwo podejmie współpracę z takim partnerem, na pewno dokładnie sprawdzi jego wizerunek w sieci. Nawet jeśli strona www i profile w mediach społecznościowych wyglądają w porządku, to negatywna opinia od pracownika w Work or Not na pewno będzie nasuwała wątpliwości. Czy z partnerem, który nie ma uporządkowanych spraw pracowniczych, warto wchodzić w spółkę?

Opinie o pracodawcy tworzą wizerunek firmy

Opinie o pracodawcy w Work or Not to trwały ślad w Internecie, którego przedsiębiorstwo nie może wymazać. W wirtualnym świecie widniał będzie już zawsze. Istotne jest więc dla wizerunku firmy, aby dbać o swoich pracowników. To w końcu ich opinie mają realny wpływ na dynamikę zatrudnienia, możliwość rozwoju biznesu, czy powiększanie zespołu wykonawczego. Sposób, w jaki mówią o przedsiębiorstwie, jest kluczowym elementem budowania wizerunku przedsiębiorstwa.

Informacja prawna

Wpisy, które mogą Cię zainteresować:

Idealna aranżacja wnętrza – 4 powody, dla których warto ją zlecić specjalistom

Jaka powinna być dobrze zaprojektowana przestrzeń? Z pewnością estetyczna, harmonijna, praktyczna i funkcjonalna. Zadbanie o właściwy wystój i aranżację wnętrza to ważne, lecz wcale niełatwe zadanie. Aby mieć pewność, że będzie ono spełniało wszystkie nasze oczekiwania, najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. Właściwe rozwiązania Projektowanie i aranżacja wnętrz to niełatwe zadanie, które osobie bez doświadczenia może […]

Jak dobrać napęd do bramy garażowej? 5 wskazówek

Komfortowe użytkowanie bramy garażowej wymaga zamontowania napędu odpowiadającego za jej automatyczne otwieranie i zamykanie. Dziś nie jest to już luksusem, a raczej standardowym rozwiązaniem. Warto jednak dobrze się zastanowić przed wyborem mechanizmu. Na co zwracać uwagę, aby automatyczna brama była wygodna w użytkowaniu i niezawodna? Jak wybrać napęd do bramy garażowej? 1. Weź pod uwagę […]