Dobre praktyki – konserwacja napędów bram

Chcąc zachować zakupioną bramę automatyczną w dobrym stanie na długie lata, konieczne jest pamiętanie o regularnej konserwacji. W ten sposób unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek, skutkiem których posiadany samochód będzie musiał stać w niesprzyjającym czasie na dworze, a nie w ciepłym garażu.

Bramy automatyczne montowane w takim mieście jak Poznań przez długi czas działają bezawaryjnie, jednak w sytuacji gdy zapomnimy zadbać o napęd, po pewnym czasie mogą pojawić się problemy z mechanizmem. O jakich czynnościach trzeba pamiętać?

Jak dbać o napęd bramy?

Nawet jeśli zdecydujemy się na najlepszy sprzęt z wieloletnią gwarancją, a montaż bramy zostanie wykonany prawidłowo, brak regularnej konserwacji i niewłaściwe użytkowanie sprawią, że prędzej czy później dojdzie do awarii, dlatego ważnym elementem jest wybór serwisu bram. Producenci oferujący bramy automatyczne w takim mieście jak Poznań zawsze informują o obowiązkowych czynnościach, dzięki którym mechanizm na długi czas zachowa dobry stan. O czym warto wspomnieć?

  • Minimum raz w ciągu roku należy dokładnie wyczyścić napęd i szynę jezdną. W tym celu należy zaopatrzyć się w specjalne narzędzia oraz środki, które może zarekomendować nam producent. Należy uważać, aby nie uszkodzić warstwy, którą została pokryta szyna. Oczywiście jeśli zauważymy jakiekolwiek większe zanieczyszczenia w okolicy napędu, trzeba je usuwać systematycznie.
  • Ruchome części bramy wymagają regularnego smarowania. Rodzaj smaru nie może być jednak przypadkowy. W przypadku bram skrzydłowych, a konkretnie ich zawiasów, można używać smarów potocznie zwanych Towot, czyli bazujących na zagęszczaczu litowym. W przypadku napędów gdzie mamy do czynienia z odsłoniętymi śrubami i nakrętkami zaleca się używanie smarów silikonowych. Są one dobre również w sytuacji, gdy w napędzie występują zarówno elementy metalowe, jak i te wykonane z tworzywa sztucznego.

Co jeszcze warto wiedzieć na temat konserwacji?

Podczas wykonywanego minimum raz w roku przeglądu, trzeba sprawdzić czy poszczególne elementy automatyczne bramy nie wymagają regulacji oraz czy całość jest odpowiednio zamocowana. W okresie zimowym, gdy mamy do czynienia z dużą ilością śniegu, konieczne jest jego pozbycie się zanim otworzymy bramę dwuskrzydłową.

W przeciwnym wypadku może dojść do przeciążenia napędu, a co za tym idzie, jego uszkodzenia. Pamiętajmy, aby nigdy nie dokonywać napraw na własny rachunek, gdyż istnieje ryzyko utraty gwarancji na napęd. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy serwisu technicznego producenta.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]
Informacja prawna

Wpisy, które mogą Cię zainteresować:

Eskapizm. Nowe spojrzenie na wnętrze

W ostatnim czasie coraz bardziej odchodzimy od minimalizmu we wnętrzach. Znacznie częściej dążymy do tego, aby przestrzeń była funkcjonalna. Jednocześnie taka, która jest praktyczna i pozwala na wypoczynek po ciężkim dniu i tygodniu. W zgodzie z tym przeświadczeniem powstał styl, który określany jest jako eskapizm. Jak urządzić przestrzeń utrzymaną w takim duchu? Na jakie elementy […]

Czym się różni płyta silikonowa od płyty gumowej?

Elastomery to materiały, które różnią się między sobą sposobem otrzymywania, wyglądem, zastosowaniem, a także właściwościami chemicznymi oraz mechanicznymi. Przed wyborem określonego ich rodzaju warto zapoznać się z poszczególnymi ich cechami, jak również przeznaczeniem. Wśród nich największą popularnością cieszą się standardowe gumy przemysłowe oraz płyty silikonowe. Ich zastosowanie jest niezwykle szerokie, od przemysłu spożywczego, po farmaceutyczny. […]