Chcąc zachować zakupioną bramę automatyczną w dobrym stanie na długie lata, konieczne jest pamiętanie o regularnej konserwacji. W ten sposób unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek, skutkiem których posiadany samochód będzie musiał stać w niesprzyjającym czasie na dworze, a nie w ciepłym garażu.
Bramy automatyczne montowane w takim mieście jak Poznań przez długi czas działają bezawaryjnie, jednak w sytuacji gdy zapomnimy zadbać o napęd, po pewnym czasie mogą pojawić się problemy z mechanizmem. O jakich czynnościach trzeba pamiętać?
Jak dbać o napęd bramy?
Nawet jeśli zdecydujemy się na najlepszy sprzęt z wieloletnią gwarancją, a montaż bramy zostanie wykonany prawidłowo, brak regularnej konserwacji i niewłaściwe użytkowanie sprawią, że prędzej czy później dojdzie do awarii, dlatego ważnym elementem jest wybór serwisu bram. Producenci oferujący bramy automatyczne w takim mieście jak Poznań zawsze informują o obowiązkowych czynnościach, dzięki którym mechanizm na długi czas zachowa dobry stan. O czym warto wspomnieć?
- Minimum raz w ciągu roku należy dokładnie wyczyścić napęd i szynę jezdną. W tym celu należy zaopatrzyć się w specjalne narzędzia oraz środki, które może zarekomendować nam producent. Należy uważać, aby nie uszkodzić warstwy, którą została pokryta szyna. Oczywiście jeśli zauważymy jakiekolwiek większe zanieczyszczenia w okolicy napędu, trzeba je usuwać systematycznie.
- Ruchome części bramy wymagają regularnego smarowania. Rodzaj smaru nie może być jednak przypadkowy. W przypadku bram skrzydłowych, a konkretnie ich zawiasów, można używać smarów potocznie zwanych Towot, czyli bazujących na zagęszczaczu litowym. W przypadku napędów gdzie mamy do czynienia z odsłoniętymi śrubami i nakrętkami zaleca się używanie smarów silikonowych. Są one dobre również w sytuacji, gdy w napędzie występują zarówno elementy metalowe, jak i te wykonane z tworzywa sztucznego.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat konserwacji?
Podczas wykonywanego minimum raz w roku przeglądu, trzeba sprawdzić czy poszczególne elementy automatyczne bramy nie wymagają regulacji oraz czy całość jest odpowiednio zamocowana. W okresie zimowym, gdy mamy do czynienia z dużą ilością śniegu, konieczne jest jego pozbycie się zanim otworzymy bramę dwuskrzydłową.
W przeciwnym wypadku może dojść do przeciążenia napędu, a co za tym idzie, jego uszkodzenia. Pamiętajmy, aby nigdy nie dokonywać napraw na własny rachunek, gdyż istnieje ryzyko utraty gwarancji na napęd. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy serwisu technicznego producenta.